آموزشگاه فن بیان در کرج | آموزش فن بیان تضمینی

موسسه هنر پارس ، مجری و مرکز آموزش فن بیان در کرج است که با بکارگیری اساتید برجسته و مجرب ، می تواند فن بیان شما را به نحو شگرفی تغییر داده و شاهد تغییرات چشمگیر در زندگی و کسب و کار خود باشید.
بدون شک ، ارتباط موثر یکی از مهمترین ارکان موفقیت در زندگی و کسب جایگاه های برتر شغلی است و کسب این مهارت برای هر فرد جویای نام و طالب پیشرفت لازم است .

آموزشگاه فن بیان در کرج با ارائه ی مدرک بین المللی و قابل ترجمه

موسسه هنر پارس مجری دوره آموزشی فن بیان و سخنوری تضمینی
مدرس :مینا آقاسی
مجری ،مدرس فن بیان -توسعه ی فردی

– بهترین کلاس های فن بیان در کرج
– برگزاری کلاس فن بیان کودکان در کرج

سرفصل های دوره آموزش فن بیان در کرج

– تقویت هوش کلامی_ارتباط موثر
– رفع موانع ارتباطی_سایش حروف
– افزایش عزت نفس _اعتماد به نفس
– زبان بدن
– بداهه گویی
– فاخرخوانی

این دوره تضمینی است  و در دو مقطع سنی بزرگسال و کودک و نوجوان برگزار می شود *

برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط و شهریه دوره ، با ما تماس بگیرید .

چرا باید فن بیان را بیاموزیم؟

فن بیان یک مهارت اجتماعی است که به ما کمک می کند تا در ارتباط جمعی موفق تر باشیم و موثر تر عمل کنیم . هر چه بشر به ارتباطات گسترده تری دست می یابد ، لزوم داشتن مهارت بیان پررنگ تر میشود .

در گذشته های دور افراد دایره دوستان وسیعی نداشتند و ارتباط آنها محدود می شد به خانواده ، اقوام و بستگان دور و نزدیک ازدواج ها و روابط شغلی محدود به همین افراد می شد اما امروزه با وجود تکنولوژی و بزرگتر شدن دایره ی روابط داشتن ارتباطات قوی با دیگران یک نیاز محسوب می شود . بنابراین به فن بیان به عنوان یک ابزار قوی برای پیشبرد اهداف و داشتن شخصیت جذاب می‌توان اشاره کرد.

آموزشگاه فن بیان در کرج
آموزشگاه فن بیان در کرج

فن بیان چیست؟

فن بیان مهارت خوب حرف زدن با لحن زیبا است ، به نحوی که تاثیر گذاری کلام ما را افزایش داده و نتیجه ای مطلوب حاصل کند . خواه این نتیجه یک ارتباط قوی با دیگران باشد ، خواه فروش یک محصول !

ما در موسسه هنر پارس کرج به شما کمک می کنیم تا به فن بیان قویتری مسلط شده و اعتماد به نفس خود را پرورش دهید . با یادگیری مهارت فن بیان میتوانید فرد موفق تر ، شادتر و آرام تری بوده و در مسیر رشد فردی قرار بگیرید . ارتباط موثر ابزار مهمی در روابط اجتماعی است و در این مقاله سعی داریم ابتدا به موانع برقرای ارتباط موثر کلامی می پردازیم؛

موانع ارتباطی کدامند؟

هر عامل فیزیکی و غیر فیزیکی(درونی)که در برقراری ارتباط ما با دیگران اخلال ایجاد کند مانع ارتباطی نامیده می‌شود .

لهجه

تاثیر گویشهای محلی بر گفتار ما که باعث می‌شود از گفتن کلمات به فارسی معیار ناتوان شویم لهجه نامیده می‌شود . لهجه به خودی خود مانعی برای این امر محسوب نمی‌شود مثلا فرد در ارتباط خانوادگی و دوستانه اغلب مشکلی نخواهد داشت . اما اگر در فضای رسمی و شغلی به زبان رسمی و بدون لهجه صحبت کند موفق تر خواهد بود . در اینصورت داشتن لهجه مانعی آزار دهنده می‌شود که روی همه ی فعالیتهای فرد تاثیر خواهد گذاشت.

لکنت

وقتی به دلیلی فیزیکی اندام گفتاری فرد دچار آسیب شده باشد یا به دلیل آسیب های روحی (که اغلب در کودکی برای ما اتفاق می افتد ) مثل ترسیدن از حیوانات یا تنبیه بدنی یا رفتارهای غلط اولیا کودک دچار شوک روانی شود بیان فرد دچار نقصی به نام لکنت می‌شود .
حالتی که در اثر آن هر چه مغز فرمان می‌دهد اندام گفتاری قادر به انجام آن نیست و فرد روی کلمات یا بعضی حروف مکث زیادی می کند و همین امر موجب ایجاد لکنت و از دست رفتن ارتباط قوی با مخاطب می‌شود .

امروزه با درمان‌هایی نظیر هیپنوتراپی و گفتار درمانی همراه با یادگیری فن بیان اغلب این افراد درمان می‌شوند.

میمیک چهره

ساختار چهره ی ما به مرور شکل خاصی به خودش می‌گیرد . به عنوان مثال فردی که اغلب اوقات ترش رو و بداخلاق است چهره ای اخمو خواهد داشت . یا برعکس افراد شاد و راحت چهره ای بشاش و با طراوت دارند که از مصاحبت با آنها سیر نمی شویم . وقتی فردی عضلات صورتش را خشن و عصبی تربیت کرده در ارتباط با دیگران دچار ناتوانی شده و خود بخود مصاحبت دیگران را ازدست می دهد و به اصطلاح مانع ارتباطی چهره دارد

سایش حروف

وقتی اندازه زبان ما با فک ما مطابقت نداشته باشد یعنی اندازه فک کوچکتر باشد و زبان بزرگتر یا از نظر ترتیب دندان‌ها دچارمشکل باشیم در صحبت کردن دچار سایش حروف می شویم .
حرف س
ش
ر
د
د
در این موقع کامل تلفظ نمی‌شوند و بنابراین فرد قادر به تکلم کامل نیست .سایش حروف با تمرینات فن بیان به طور کامل اصلاح می‌شود . مگر اینکه نیاز به جراحی فک یا اورتودنسی دندان ها باشد که در اینصورت هم نتیجه کاملا رضایت بخش بوده و درمان کامل صورت می پذیرد .

کمرویی

خجالت کشیدن یا کمرویی عامل بزرگی در عدم ارتباط با دیگران است . احساس خجولی یا شرمساری همراه است و فرد به دلیل کمبود اعتماد به نفس از بروز احساس واقعی خود می ترسد و از حضور در جمع هراس دارد .
این مسئله موجب محدود شدم روابط اجتماعی شده و به انزوای فرد می انجامد ، بنابراین از #خجولی می‌توان به عنوان مانع ارتباطی نام برد .

اضطراب

نوعی حالت درونی آزار دهنده همراه با ترس دلشوره نگرانی و آشفتگی است که آرامش فرد را به هم ریخته و منجر به عدم تمرکز و ارتباط ناموفق با دیگران می‌شود .  نوعی از اضطراب که مشخصا به روابط فرد در اجتماع آسیب زده و باعث شکست در ارتباط جمعی فرد می‌شود #اضطراب_اجتماعی نام دارد
این حالت هم نوعی مانع ارتباطی محسوب می شود که اغلب تظاهرات بیرونی نداشته و عامل درونی است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *